Moderne og klassisk på samme tid

Ægteparret José Luis og Laura Gómez startede uden en decideret vingård, men med rygsækken godt fyldt op af passion og masser af erfaring fra arbejde hos andre vinhuse i Spanien, kørte de rundt i hele landet og etablerede samarbejder med lokale vinbønder. I begyndelsen fortsatte de begge med at arbejde for andre, men som tiden gik, blev det tydeligt, at de skulle starte deres eget.

Sammen med de forskellige samarbejdspartnere, vinbønder og ønologer, de havde mødt på deres tur, også kaldet ”The Wine Gurus”, etablerede de i 2007 Casa Rojo. I 2011 kom første årgang af den første (og stadig den mest populære) vin; Macho Man Monastrell på hylderne, og siden er det blevet til ni unikke vine på ni klassiske spanske druer fra ni forskellige regioner, samt en serie økologisk hverdagsvin. En slags vinens Vuelta a España.

Casa Rojo holder til i Murcia, hvor de har etableret en smuk og helt og aldeles ”up to speed-moderne” vingård med showroom, laboratorium, produktion og en enorm vinkælder. Men de har selvsagt nær kontakt til deres forskellige partnere rundt om i landet, hvor de fortsat køber druer af nogle bønder, mens de hos andre har købt sig ind i vingården eller helt overtaget ejerskab – alt efter hvad der giver mest mening. For det primære mål er altid at høste den bedste drue og skabe den bedste vin muligt. Og det opnås nemmest med de helt rigtige folk on site.

Fede etiketter hos Casa Rojo

José Luis og Laura er søde og virkelig rare mennesker som med tiden er blevet nære venner af os og især af Kenn. Og de kan mildt sagt deres kram – de har styr på vin, det er klart, men de er også mestre udi markedsføring og branding. Etiketterne på alle deres vine er helt fantastiske, og de har da også fanget både medier og fans verden over.

Hver årgang skiftes en lille detalje på flere af etiketterne; Robotten på Maquinon ændrer farve eller MachoMan’s skæg bliver længere. For som José Luis selv siger; ”det er jo ikke helt den samme vin som sidste år. Vinstokkene er et år ældre, og det er vi i øvrigt også, og måske var vejret også anderledes”. Denne umiddelbart perfekte kombination af kreativ branding og udsøgt kvalitet har etableret Casa Rojo som et helt særligt vinhus, som vi er stolte af at have et nært samarbejde med.

Filtrer
  • Alexander vs The Ham Factory MG

    Alexander vs The Ham Factory MG

    629,10DKK pr. fl. v/6 stk.
  • CL98

    CL98

    161,10DKK pr. fl. v/6 stk.
  • The Orange Republic MG

    The Orange Republic MG

    387,00DKK pr. fl. v/6 stk.
  • Moltó Negre, Cava Brut

    Ifølge Casa Rojo er Moltó Negre den frækkeste Cava på den globale scene, og vi er tilbøjelige til at give dem ret.

    197,10DKK pr. fl. v/6 stk.
  • Alexander vs The Ham Factory

    Grisebasse på vanillerov. Er du til fadbamser, så værsgo.

    305,10DKK pr. fl. v/6 stk.
  • The Orange Republic

    The Orange Republic

    197,10DKK pr. fl. v/6 stk.
  • La Marimorena, Albariño

    La Marimorena, Albariño

    161,10DKK pr. fl. v/6 stk.
  • MMM, Macho Man, Magnum

    Den stærke mand klædt i tønde, læderbånd og et skud middelhavsvarme.

    445,50DKK pr. fl. v/6 stk.
  • MMM, Macho Man

    Den stærke mand klædt i tønde, læderbånd og et skud middelhavsvarme.

    215,10DKK pr. fl. v/6 stk.
  • El Gordo del Circo

    Tørrede urter, grønne asparges med et hint af varme og dovne somre.

    99,00DKK pr. fl. v/6 stk.
Shopping Cart

Regioner

Drue

Pris