Marketing er en god ting, men nogle gange ser vi desværre, at de bruger for meget tid på mærkelige etiketter, tunge flasker med guld tråde og deslige.
Og glemmer lidt at fokusere på det vigtigste, Vinen. Her har de gode folk fra Finca Bacara, lavet en etikette, hvor man skal sætte ”ild” til det, førend man kan se hvad der står på etiketten, egentlig meget sjovt, men til hvad nytte?
Men, når det så er sagt, er det deres mest seriøse (og dyreste vin): De har valgt at høste manuelt i små plasticbokse, efter høsten ligger de vinene på køl i 4 dage ved 4 grader. Derefter prefermenteret og koldmacerer de vinen, og vinificerer den ved lav temperatur.
Vinen ligger og hygger med skindkontakt i 20 dage, og så presser de bærmen langsomt ned over vinen, så den får mere kraft og fylde. Til sidst går den malolaktiske gæring i gang i de amerikanske egefade, hvor den ligger i 18 måneder.
En masse vinsnak, men det er mere for at forstå, at det ikke ”bare” er en vin med en sjov etikette.
Vinen oser af modne sorte bær, har masser af krydderier i sig, samt lakrids, tobak, og nogle bløde tanniner, der gør den dejlig bamseagtig. Og, så er den ikke for småbørn med sine 15%